Wish U Were Here

2013-01-20
21:36:00

Wish U Were Here - Kapitel 4
Tidigare ur Wish U Were Here...
Niall's perspektiv...
Den där sista meningen Liam sa, den träffade värkligen till i hjärtat. 
Jag sprang till dörren, ryckte upp den så fort jag kunde och forsatte springa, jag ville bara bort. 
 
Hemma i Sverige.
Där rykernas redans har börjat spridits. Dom var ju trots allt live ända tills Liam sa "turn on some music, we need to talk."
Niall's perspektiv.. 
Jag fortsatte springa, jag hörde att liam springa efter mig. Han ropade på mig flera gånger, men jag fortsatte bara springa. Det var inte Liams fel det vet jag. Men jag ville bara bort så jag struntade i honom och fortsatte springa ut ifrån studion, ut på gatan. Fansen kollade på mig chockat. Jag tårkade tårarna med handen medans jag sprang.
 
Liam's perspektiv...
Vad hade jag gjort fel, jag sprang efter Niall. Tillslut fick jag tag på honom.
Jag tog tag i hans axel, då han äntligen stannade till. Vi stod ensamma i en gränd. 
- Niall what are you doing? you scared the shit out of me, I don't want to make you sad
- It's not your fault. I promise...
- but why did you run away like that then..? Jag tog med honom till bänken brevid så vi kunde sätta oss.
- I don't know 
- Niall, I just want to make u happy. Tell me, you can trust me.
- Yes I know that, but i just can't tell you.
- Niall please, you're my best mate.
 
Niall's Perspetiv...
Jo han hade rätt jag borde berätta, jag borde ha berättat för alla. Men det är något som stoppar mig. Zayn är den jag litar mest på jag vet inte varför, men det är så och Liam han har alltid varit som en bror för mig. Jag älskar dem alla fyra så mycket. Jag måste berätta, även fast det kommer tycka jag överdriver.
- I'll tell you. but..
- but what..?
- but... all of the boys. At the same time.
- We're at an interview right now, if you remember. But sure, We can meet at the hotel and talk. 
- I am not going back to that radiostation.
- Okay, I can pick up the boys
- And I'll text Paul and ask him to pick me up with the car. I'll wait at my appartment
- Yes bye, niall. 
Liam gav mig en kram och klappade mig på ryggen.
 
Paul svarade på smset snappt, och kom och hämtade upp mig. Som tur var ställde han inga frågor. Vi var framme vid min lägenhet efter 10 minuter. Jag åkte upp med hissen, till högsta våningen där jag bodde. Jag tog upp mobilen ur fickan och gick in på twitter. Den här gången gick jag faktiskt inte inte på nicoles konto. Jag kollade på trends, där var det en.. Den jag inte ville se. "#broken1Dfandom". Jag klickade mig in på den, jag såg konversation efter konversation, då alla fösöker lista ut vad som har hänt efetersom vi avbröt intervjuven. Ingen hade någon aning om att det egentligen var mig det handlade om. Fem minuter senare kom de andra dom knackade, men jag han inte resa mig upp innan de han öppna och de stormades in. De kom fårgor ifrån alla håll. Men nu var det Zayn som var tyst, eftersom han visste vad allt handlade om.
- Tell us Niall, We are worried. Our whole fandom is.
- oh, you have read at twitter to.. 
- yes. But what happend in sweden?
- yeah, it was this girl..
- I guess u already know zayn? avbryter Louis
- Louis, shut up. Harry sa för en gångs skull emot louis, han ville väll tydligen verkligen höra
Jag forsatte berätta, alla satt i vardagsrummet och lyssade nogrant. 
- Was it that girl that i told were gone...? frågade Louis tveksamt
- yes it was,
- I'm sorry
- It is okay you didn't know.
- The hardest thing is that, i am stuck in the moment. I can't just fly back to Sweden and try to find her.
Det värkade som att de alla förstod mig för en gångs skull. Harry gick och satt sig vid min data. Helt ovetande om vad han höll på med.
- I knew it! You can
- Harry, what are you talking about?
- Yes you can, were going back to Sweden in 3 weeks, to record our new single!
Jag ställde mig upp och la huvudet över Harrys axel, för att kunna se schemat han hade framme på datorn. 
- Harry omg, thank u so much. But how can I find her stil? 
- You got her friends twitter, right?  sa Zayn med blinket i ögat
- And...
- If you look at her photos you can see were they live. 
- You are all so smart, I've should have told u at the first time. 
 
Jag hade nu gått ifrån den ledsnaste personen, till den lyckligaste. Jag twittrade en liten tweet för att fansen inte skulle vara lika oroliga. "we are all okay, thanks for supporting us xx".

I am back!
 
Ja det här kapitlet, blev lite sent 
vi får se om niall lyckas hitta sitt livs kärlek ;)
men vi kör på 10 kommentarer till nästa!

Kommentarer:
#1: gabbi

Meeer

2013-01-20 @ 22:07:37
#2: Anonym

Meeeer!!

2013-01-20 @ 23:44:41
#3: Alexandra

Meer!

2013-01-21 @ 09:40:41
#4: Maja

Meeer!

2013-01-21 @ 18:45:51

OEKIJWLKOEJNHJKLWJE FORTSÄTT.
omg, dom ovan verkar gilla festis

Svar: jo men eller hur :o
Pia Ehnebom

2013-01-21 @ 20:34:34
#6: Emelie

Älskar den!!!när kommer nästa kapitel upp?:)

Svar: idag, va bra att du gillar den!
Pia Ehnebom

2013-01-31 @ 18:06:09
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: